Turizem je svetla točka našega gospodarstva, tako dr. Miro Cerar, uradni otvoritelj 29. sejma Natour Alpe-Adria prvi dan sejma na slovesnosti, na kateri smo podelili nagrado Jakob. Letos že osmič je nagrada za kakovost in odličnost v regiji Alpe Jadran, tokrat na temo Inovativni turistični programi in ponudba na vinskih cestah prejelo podjetje Gols Connect. Podjetje razvija zelo natančno in premišljeno ponudbo na vinorodnem območju Golsa ob Nežiderskem jezeru (Neusiedler See), katerega večji del je na Gradiščanskem v Avstriji, njegov manjši, skrajni južni del pa na Madžarskem. Odprtju sejma je sledil pogovor z gospodarskim ministrom Zdravkom Počivalškom, ki ga je tako kot okroglo mizo o razvojnih možnostih avtodomarskega turizma vodil Drago Bulc, predsednik Društva turističnih novinarjev Slovenije. Približno 90.000 avtodomov, ki se v poletnih mesecih pelje skozi Slovenijo, so bili osnova za razvoj projekta Mreža postajališč za avtodome v Sloveniji. Cilj projekta je v nekaj letih postavitev postajališč za avtodome z vso potrebno opremo v vsako slovensko občino. Na okrogli mizi o tem, kako lahko Slovenija postane prepoznavna kulinarična destinacija, so vabljeni govorci, med njimi tudi Ana Roš, ugotavljali prednosti, kot so lokalne posebnosti, in slabosti tovrstne ponudbe, kot sta strežba in pomanjkanje ustreznega kadra. Na novinarski konferenci Zavoda Novo mesto so predstavili obeležitev 120-letnice rojstva znanega olimpionika Leona Štuklja pod sloganom Zdrav duh v Novem mestu, ki bo zaznamoval leto 2018 v dolenjski prestolnici. Popoldne prvega dne se je izteklo v znamenju alpinizma, sprva v družbi italijansko-slovenskega plezalnega para Nives Meroi in Romana Beneta, enega najuspešnejših tudi v svetovnem alpinizmu, zvečer pa s slovesnostjo ob podelitvi priznanj PZS za vrhunske dosežke, med drugim za življenjsko delo v alpinizmu, ki sta ga za leto 2018 prejela Rado Kočevar in France Zupan.
Drugi sejemski dan je bil namenjen kolesarstvu, 30-letnici Zveze turističnih vodnikov Slovenije ter lokalnim turističnim skupnostim Biograd na moru, Kumrovec, Desinić, Zagorska Sela, narodni park Una in smučišče Kanin. Nekatera od njih so pripravila posebne predstavitve še druga dva sejemska dneva: Banjaluka, otok Vir, Kranj, predvsem pa številna društva v okviru Turistične zveze Slovenije, ki so se tradicionalno predstavljala v Stekleni dvorani. Osrednji prostor v Marmorni dvorani je zasedla Slovenska turistična organizacija kot promocija Zelene, Aktivne in Zdrave Slovenije. Turizem Ljubljana je v ospredje postavil kulturni turizem. Na sejmu je uspešno z možnostmi za razvoj podeželja sodeloval tudi Zavod za gozdove Slovenije. Tudi letos je sejem kot osrednja in edina tovrstna prireditev pri nas izžareval svetlo točko promocije slovenskega turizma in drugih destinacij domačemu gostu s prek 200 sodelujočih turističnih akterjev pa tudi z izmenjavo dobrih praks ter razprav, ki spodbujajo razvoj slovenskega turizma. Žal obisk ni presegel lanskih številk, ovira ali manj svetla točka, ki je spremljala letošnja sejma, turističnega in gastronomskega, je bilo obilno sneženje. Sejma je od srede do sobote, od 31. januarja do 3. februarja, obiskalo 12.000 ljudi.
In še vabilo k sodelovanju na razpis za nagrado Jakob 2019 na temo: Nove trajnostne oblike lova in ribolova.